Populära inlägg

onsdag 30 november 2011

normbrytare?

att vara 18år och nykterist kan av många ses som lite udda. I dagens samhälle är det inte en fråga om om man börjar dricka utan när man börjar dricka. Att jag dessutom har en hjärnskada gör att jag ännu mer passar i den mall som är tänkt för oss människor.
Att vara nykterist är något väldigt självklart för mig av många anledningar. Dels så vet jag vilka konsekvenser   det kan få om man missbrukar och dels för att jag inte ser någon anledning till att inte kunna festa nyktert. Med tanke på min skada så finner jag ännu mindre anledning att dricka eftersom jag äter mediciner som man absolut inte bör blanda med alkohol.

Mitt engagemang inom nykterhetsrörelsen är väldigt stort då jag sitter som vice ordförande i UNF Västerbotten. Jag ät mycket tacksam över det förtroende jag fått av våra medlemmar och det känns ännu större med tanke på mitt handikapp. Nykterhetsrörelsen är otroligt duktiga på att inkludera alla oavsett sexuell läggning  religion eller om personen i fråga har ett handikapp.

Att jag fått detta förtroende har jag gjort att blivit ännu säkrare i mig själv och att framför allt inte låta min skada bli ett hinder, utan tvärt om se det som något positivt. Jag har lättare att förstå och hjälpa medlemmar med andra typer av handikapp och dom ser mig förebild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar